29 de intoxicații cu medicamente în decurs de o săptămână

Pe parcursul ultimei săptămâni, Serviciul de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească a înregistrat un număr de 29 intoxicații cu medicamente, dintre care 21 în rândul maturilor și 8 în rândul copiilor, vârstele pacienților fiind cuprinse între 2 și 70 de ani.

Intoxicațiile cu medicamente apar datorită depășirii dozei recomandate sau asocierii cu alte medicamente. Simptomatologia diferă în funcție de substanțele conținute de preparatul medicamentos. Semnele generale de intoxicație includ slăbiciune generală, cefalee, grețuri, vomă, transpirație excesivă, stare de somnolență.

O conduită preventivă în care toate medicamentele se vor păstra într-un dulap încuiat, la care micuții să nu aibă acces, va reduce la minim incidența cazurilor de intoxicație cu medicamente la copii, dat fiind că acestea se produc de cele mai multe ori în mod accidental.

Nu așteptați să apară simptomele. La cea mai mică suspecție de intoxicație, apelați imediat la ajutor medical calificat.

La sosirea echipajului medical, anunțați despre suspecția de intoxicație, dacă este cunoscut, indicați ce preparate medicamentoase sau alte substanțe ați folosit, în ce cantitate și aproximativ care a fost ora ingestiei, pentru a ajuta medicii să stabilească diagnosticul și să aplice tratamentul corespunzător.